Zadnji dan v Parizu. Časa za otožne misli sploh ni bilo,
kajti vsi smo ta dan želeli izkoristiti maksimalno. In smo ga, s pomočjo naše
vodičke Tine, ki nam je dala predloge kaj vse si še lahko ogledamo in kaj se sploh
splača še ogledati v tem mestu. Nekateri so tisti dan odšli v Disneyland, drugi
so se po mestu potepali kar na lastno pest in ostala je le majhna skupina, ki
se je z lahkoto dogovorila kam vse si želi iti. Vas zanima kaj vse je bilo na
sporedu tisti dan?
Skupaj smo se odločili za ogled znamenitega pokopališča
Père-Lachaise (Cimetière du Père-Lachaise; uradno francosko Cimetière de l'Est).
Čemu tolikšen hrup okoli pokopališča in zakaj turisti sploh drvijo tja na
oglede? Sprva je bilo to navadno pokopališče, nič posebnega in celo redko
uporabljeno, a kaj kmalu so se domislili marketinške poteze in tja prestavili
par trupel slavnih oseb, tako Francozov kot tudi tujcev, ki so živeli v Parizu. Sprva so tja pokopali Molièra in La Fontaina, tu najdemo tudi grobnico slavnega Chopina in Jima Morrisona -
glavnega pevca skupine The Doors. Pokopališče je izredno lepo urejeno, polno
rož in mističnih kipov, ampak v polmraku se tam ne bi želela znajti. Kar mi je tam
najbolj ostalo v spominu, tako kot večini deklet, je legenda o grobu novinarja Victorja
Noirja. V svojem življenju sploh ni bil znana osebnost, ampak zato je njegovo
posmrtno življenje toliko bolj pestro. Kip ležečega Noira je namreč postal
simbol plodnosti in mnogi verjamejo, da nežno božanje predela kipa, ki je na
sliki poleg nog najbolj obrabljen, poljub na usta in puščanje cvetov v njegovem
klobuku, ženskam pomaga zanositi. Mit ali resnica, legenda je zanimiva in če si
ravno tam ter si želiš zanositi je vredno poskusiti.
Naslednja točka dnevnega reda je bil ogled Pompidou centra ali
muzeja sodobne umetnosti. Izredno zanimiva stavba, nastala v domišljiji dveh
arhitektov in sicer Renza Piana ter Richarda Rogersa. Njun koncept stavbe »od
znotraj navzven« je praktičen, saj postavi električno napeljavo, prezračevalni
sistem, stopnice in podobno na zunanji del stavbe, v notranjosti pa je zato več
prostora za razstave. Tam smo imeli čas zase, ki pa ga nihče ni izkoristil za
ogled muzeja sodobne umetnosti zaradi prevelike gneče pred vhodom. Tako smo čas
in denar zapravljali v ogromnem nakupovalnem centru ter na stojnicah pred muzejem
Pompidou.
Počasi smo se nato odpravili do Invalidov (L'Hôtel national
des Invalides), ogromne zgradbe v kateri med drugim najdemo tudi vojaški muzej
(Musée de l'Armée), kjer nam je vodička Tina, kljub temu, da ji ne bi bilo
treba, povedala marsikaj zanimivega o vojaški zgodovini Francije. Ogledali smo
si tudi prostor, kjer se nahaja Napoleonova grobnica The Dôme des Invalides, z
lepo pozlačeno kupolo, zaradi katere des
Invalides tudi na pogled od zunaj izstopa.
Polni vtisov smo se nato odpravili do prekrasne Luksemburške
palače, kjer ljudje vsakodnevno uživajo v razgledu. Park je bil tudi začetek
novembra pisano obarvan, železni stoli so pridno čakali na nekoga, ki si bo vzel
čas in malo posedel na njih, po vodi so otroci spuščali ladjice in turisti so
neumorno skušali vso to lepoto ujeti v objektiv fotoaparata.
Še zadnjič smo se odločili obiskati Latinsko četrt in si
privoščit pošten obrok, ki nas bo nasitil vse do prihoda v Slovenijo. Tu smo
imeli ogromno prostega časa, ki smo ga izkoristili za zadnje nakupe spominkov
pa tudi malce raziskovanja Pariza na lastno pest ob reki Seni. Nato smo se skupaj
odpravili do bližnjega Panthéona, ki je kot cerkev zgrajen v znamenju neoklasicizma, sedaj pa se
uporablja kot kraj večnega počitka za francoske heroje. Ogledali smo si ga le
od zunaj, se še malce sprehodili in se odpravili na metro. Kupili smo si karte
za RER ter se zapeljali do Disneylanda, kjer smo se sestali z preostalim delom
skupine in se odpravili na avtobus.
Nočna vožnja do Slovenije je minila v
tišini, saj so bili vsi pošteno utrujeni in so v mislih premlevali kaj vse so
zadnjih nekaj dni v Parizu doživeli in videli.
Au Revoir!
Oznake: Cimetière du Père-Lachaise, des Invalides, Francija, Pantheon, Paris, pariz, Pompidou, Potovanja